ID: 1492
Medewerker Backoffice WMO
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
De Lekstroomgemeente Houten, IJsselstein, Nieuwegein, Lopik en Vianen werken sinds 2015 op het gebied van de nieuwe taken rond Jeugdzorg en WMO samen. Voor de regio gaat het hierbij om een budget van ongeveer € 55 miljoen. Het uitgangspunt bij de samenwerking is voortdurend geweest: Lokaal tenzij. In de praktijk betekent dit dat zorg nabij wordt geleverd en elke gemeente eigen beleidskeuzes maakt in de vormgeving van de Toegang.
Samenwerking vindt in de vorm van een Regionale Backoffice Lekstroom (RBL) plaats op het gebied van inkoop (WMO en Jeugdzorg), facturering (Jeugdzorg) en budgetmonitoring (Jeugdzorg). De RBL is ondergebracht bij de gemeente Houten. Voor een drietal gemeenten zal de RBL in 2018 ook de facturatie voor de WMO uit gaan voeren.
Functiebeschrijving
Als medewerker Backoffice Wmo draag je samen met je collega's zorg voor de administratieve uitvoering van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning. Je verricht administratieve werkzaamheden zoals het verwerken van besluiten, het bestellen van hulpmiddelen, het verzenden van elektronische zorgopdrachten. De Backoffice Wmo voert een deel van de financiële Wmo administratie uit, bijvoorbeeld het invoeren en controleren van facturen, het opvoeren van gegevens voor het CAK en het verwerken van mutaties. Je onderhoudt operationele contacten met de ketenpartners. Intern ben je aanspreekpunt van andere afdelingen, bijvoorbeeld de financiële administratie of het sociale wijkteam.
Naast deze taken sta je zowel inwoners als zorgaanbieders telefonisch te woord en beantwoord je hun vragen. In voorkomende gevallen kun je ook worden ingezet bij werkzaamheden op het gebied van administratie Jeugdhulp.
Functie-eisen
- Afgeronde opleiding op minimaal MBO-niveau
- Bekend met het WMO werkterrein, de interne processen (toewijsproces en declaratie-proces) en de taken van de ketenpartners, blijkend uit minimaal 2 jaar relevante werkervaring in de afgelopen 5 jaar
- Aantoonbare ervaring met GWS4All/Suite
- Aantoonbare ervaring met WIZ Portaal
- Per 16 april voor minimaal 32 uur per week beschikbaar
Je hebt voldoende kennis van de landelijke wet- en regelgeving rondom de Wmo en de bijbehorende administratieve processen. Je bent gewend om te werken met geautomatiseerde systemen. Je kunt je nieuwe systemen snel eigen maken en je werkt gestructureerd en accuraat. Je hebt eveneens goede sociale en communicatieve vaardigheden.
Arbeidsvoorwaarden
- Werkweek van 36 uur;
- ZZP-opdracht of tijdelijke arbeidsovereenkomst voor tenminste 3 maanden met als doelstelling continuering
- Een verantwoordelijke en zelfstandige functie;
- Cultuur: Ondernemend, politieke sensitief, korte lijnen, verbindend;
- Een marktconform salaris
Meer informatie
Wilt u reageren? Stuur dan uw persoonlijke CV, motivatie en kopie HBO/WO diploma naar sollicitatie@werkspirit.nl